Vinyols i els Arcs organitza una vintena d’actes per celebrar la seva Festa Major

El poble de Vinyols i els Arcs celebra el dissabte dia 25 de novembre el dia de la seva patrona, Santa Caterina, en honor a la qual s’organitza la Festa Major del municipi amb actes durant tot el cap de setmana. Tot i amb això, el diumenge dia 12 de novembre el Club Excursionista de Vinyols i els Arcs ja col·labora amb un preludi de festes amb la 2a Caminada Popular, un recorregut a peu pels camins del municipi que finalitza amb un esmorzar per a tots els participants a base de clotxa.

Els actes per practicar l’activitat física en família segueixen el diumenge següent amb una bicicletada que promou l’AMPA de l’Escola Santa Caterina, a la tarda serà el torn de l’Homenatge a la Gent Gran amb un berenar i ball al Casal Municipal.

Els dies grans de la Festa Major són, però, el divendres 24 i dissabte 25 de novembre ja que és el cap de setmana de la patrona. Divendres tindrà lloc la part més institucional de la festivitat que s’iniciarà a les 19h amb repic de campanes, el pregó de la Festa Major a càrrec del vinyolenc Franciso Josep Ferrer i a continuació la tradicional recepció institucional a totes les dones del poble que duen el nom de Caterina. Tot seguit el pregoner farà l’encesa de la traca de Festa Major i seguirà el correfoc. La nit esdevé el terreny dels joves que organitzen el Caterineta Tour, una cercavila amb música en la que es reparteix la beguda típica del poble i després més música amb “La Banda del Coche Rojo”.

El dissabte 25, dia de la patrona hi haurà els actes més solemnes amb la missa, processó i ballada de gegants. A la tarda segueix la festa amb una festa infantil i concert, la cloenda de la jornada es farà amb el ball popular al Casal. La Festa Major de Santa Caterina 2017 es clourà diumenge amb la representació de l’obra de teatre “Descalços pel parc” a càrrec del grup de Riudoms Dramèdia Teatre.