Vinyols i els Arcs disposarà de cable de fibra òptica al mes de setembre de 2018

La companyia Telefònica ha presentat aquest dilluns al matí a l’Ajuntament de Vinyols i els Arcs el pla de desplegament del cablejat de fibra òptica al municipi. La instal·lació de la nova infraestructura s’iniciarà al mes de juny i es preveu que estigui en funcionament a la tardor, cap al mes de setembre, segons les previsions que ha avançat la pròpia companyia en la reunió mantinguda aquest dilluns al matí amb l’alcalde del municipi, Arnau Guasch.

Segons ha explicat la companyia de comunicacions, Vinyols i els Arcs se suma als primers municipis de la comarca que disposaran d’aquesta infraestructura, i es podrà solucionar així el dèficit de l’antiga línia de coure que hi ha ara mateix al poble i que ha quedat saturada fins al punt que actualment cal entrar en llista d’espera per aconseguir donar d’alta una nova línia de telèfon. Aquesta situació havia estat denunciada i reclamada en múltiples ocasions per part del consistori municipal, que finalment, després de prop de dos anys d’insistir, ha aconseguit que la companyia faci la inversió per modernitzar la línia.

Tot i amb això, conviuran totes dues xarxes i la instal·lació del cable de fibra es durà a terme seguint el traçat de la línia ja existent. En aquest sentit, en els propers mesos, el consistori informarà als veïns de la propera arribada dels tècnics per sol·licitar el permís d’instal·lació a les façanes.

La modernització de la infraestructura de telecomunicacions al nucli de Vinyols i al nucli de l’antiga N-340 suposarà la possibilitat de que els veïns disposin de connexió a Internet amb una velocitat de 300Mbps simètrics amb una cobertura òptima. A més, se solucionarà definitivament el problema de saturació de l’antiga línia i es podran donar d’alta tots els usuaris que fins ara havien d’estar en llista d’espera.