Uns 40 voluntaris i prop de 200 corredors es preparen per la 2a Marató per Relleus

30/08/2017 Esports

Fins a 40 persones s’han ofert voluntàries per ajudar en l’organització de la 2a edició de la Marató per Relleus de Vinyols i els Arcs en la que, quan encara falten prop de deu dies abans que se celebri, ja s’hi han inscrit prop de 200 corredors. La marató aplegarà fins a 60 equips de 6 persones que han de cobrir per relleus una distància de 42,195 Km dins un circuit urbà de 1.500 m amb un petit afegit per al primer corredor de 195m per completar tota la distància.

Amb la intenció de consolidar la prova i que esdevingui cita obligada dins el calendari esportiu, aquest any la Marató per relleus de Vinyols és una de les proves de les que consta la Lliga Ekiden del Camp de Tarragona que consta de tres maratons per relleus: les ja celebrades a Reus a l’abril i a Santes Creus aquest juliol i la de Vinyols i els Arcs, que serà la propera el 9 de setembre.

A banda de la celebració estricta de la cursa, des de la regidoria d’Esports i Festes de l’Ajuntament de Vinyols s’han organitzat un bon nombre d’activitats paral·leles que convertiran la jornada en un dia festiu dedicat a l’esport i a les activitats en família. En aquest sentit, hi haurà activitats per la canalla entre les que destaquen llits elàstics, tallers i ludoteca. A més, s’amenitzarà el recorregut amb música i actuació de la Colla Castellera de Cambrils i la  piscina  municipal serà d’entrada lliure i gratuïta durant tot el dia per als participants i per les persones que els acompanyen, les activitats finalitzaran amb un sopar a la fresca i ball amb música en directe amb Zapping Trio.

La cursa Ekiden

Ekiden és una modalitat atlètica centenària arribada des de Japó que recrea el sistema centenari del servei postal en el qual diversos genets es rellevaven fent el tram entre Tòquio i Kyoto per repartir la correspondència . La primera cursa d'aquesta modalitat es va fer al Japó el 1917, i es va dur a terme durant tres dies entre l'antiga capital de Kyoto i la moderna capital de Tòquio, sobre una distància de 508 km, per celebrar l'aniversari del trasllat de la capital a Tòquio.