Un conveni entre l’ajuntament i la comunitat dels germans de la Salle farà possible visitar la Casa Sant Josep

17/01/2018 Actualitat

L’alcalde de Vinyols i els Arcs, Arnau Guasch, i el germà Jesús Morel, en representació de la congregació dels Germans de les Escoles Cristianes –La Salle-, han signat un conveni que permetrà obrir als visitants alguns espais de la Casa de Sant Josep de La Salle, ubicada al municipi de Vinyols i els Arcs. Mitjançant l’acord signat entre l’ajuntament i la comunitat religiosa, s’obrirà al públic la capella i altres dependències de la Casa que fins ara no es podien contemplar, com ara l’espectacular sala de les papallones amb una important col·lecció d’exemplars d’aquests lepidòpters.

La Casa de Sant Josep de La Salle es va fundar l’any 1928 com a noviciat i geriàtric dels germans de la congregació. Al llarg de la seva llarga història aquest edifici va ser hospital de sang, escola i des de 1970 acull els germans de la Salle d’edat avançada o que necessiten atenció mèdica continuada.

La capella de l’edifici és d’especial interès cultural i artístic, es troba al centre de l’edifici i és d’estil neogòtic, és una instal·lació àmplia, amb una nau única de tres trams amb capçalera poligonal, voltes de creueria quatripartita a la nau, i de creueria gallonada a la capçalera.