Les nostres arrels, els nostres orígens

Un tomb pels murals de Vinyols i els Arcs

Amb el projecte LES NOSTRES ARRELS, ELS NOSTRES ORÍGENS, la Regidoria de Turisme va començar una iniciativa per tal que el nostre municipi es rodegés d’imatges de llocs emblemàtics i d’episodis de la vida de les vinyolenques i els vinyolencs que ens van precedir i marcar com a comunitat.

Fent una mica d’història, tot es va iniciar l’octubre del 2021 amb el mural de la rotonda del camí de Sant Joan: una escena dels pagesos en temps de la collita d’olives al municipi, a càrrec de l’artista Rock Black Block, a més d’un petit mural a prop d’aquest, on es poden llegir unes paraules del poeta Miquel Martí i Pol. A l’estiu d’aquest any i durant la 1a Festa del Vi, l’artista Nuri Mariné va continuar amb el mural de la part baixa de la plaça del President Lluís Companys, amb la representació de la litúrgia del vi: la verema, l’elaboració i el tast, perquè Vinyols ve de vinya. I, finalment, aquest setembre, el muralista Roc Black Block va  tornar per reproduir, en el mateix lloc en què estaven construïts, els antics rentadors de Vinyols, enderrocats el 1992.

I tota aquesta cronologia va relacionada amb el vídeo que el Dr. Ricard Monclús, professor jubilat de la URV, va fer en la seva visita a Vinyols per descobrir els nostres murals, després d’haver llegit a la premsa, les paraules de la regidora, la senyora Tere Garcia, en el marc de la presentació del darrer mural dels rentadors: “el que volíem és que la gent conegués d’on venim, tant els visitants, com sobretot els veïns”.

Així doncs, us deixem aquest enllaç https://youtu.be/m71uts1xYcQ perquè pugueu gaudir de les imatges dels murals i fer un tomb pel nucli de la nostra vila, agraint al Dr. Monclús aquest vídeo que ens ha cedit.