Les jornades culturals arriben a Vinyols i els Arcs

19/04/2023 Cultura

Les jornades culturals arriben a Vinyols i els Arcs

Del 15 al 23 d’abril, Vinyols i els Arcs VIU LA CULTURA, el primer festival de primavera que celebrarem al nostre municipi.

Aquest any, el poble gaudeix de l’art a l’estació més florida, la primavera, i l’Ajuntament ha volgut que totes les arts hi fossin representades: música, fotografia, teatre, cinema i d’altres, tenen el seu espai en aquestes jornades culturals.

Aquest esdeveniment l’ha patrocinat la Diputació de Tarragona i hi ha col·laborat Vinsinfinits.cat

Cada dia de la setmana hi ha un esdeveniment relacionat amb les arts.  El primer dia del cap de setmana, el Doctor en física, Antoni Accensi, va inaugurar el festival cultural amb la seva conferència sobre NASA, ESA i CEHRN a l’Establia. El mateix dissabte a la tarda, la pianista Montse Blay va realitzar un concert de piano al Casal municipal i l’escriptora Isabel Olesti va presentar el seu llibre “Àlbum d’amors complicats” a la galeria local artAMILL. El dia següent, la companyia Apunta Teatre ens va sorprendre amb la seva obra Angle Mort de Sergi Belbel i Roc Esquis, una obra divertida per a tots els públics. Ja començada la setmana, el dilluns es va presentar l’exposició fotogràfica Retrats de la fotògrafa Debora Lightning a l’Establia. L’endemà, l’escriptor vinyolenc Sergi Gavaldà va presentar la seva novel·la “Usufructuaria”. A meitat de setmana, hi haurà més teatre, aquest cop amb l’espectacle de titelles per als més petits “És molt dur ser princesa”.  El dijous al Casal, gaudirem de jazz, blues i fusió amb l’actuació de   Nàmina, formació de sis músics, amb cançons del seu 4t disc “Un Udol”.  I, finalment, per tancar aquestes jornades culturals, el divendres 21 es projectaran dos curtmetratges: “Mater Salvatoris” de Marc Barceló Tost, i “Hotel Malangel” amb la presència del director Esteve Rovira, el guionista Manel Bonany i l’actor Octavi Pujades, seguit d’un col·loqui al Casal.

D’aquesta manera, esperem que aquest festival sigui el primer de molts altres i quedi en la memòria del municipi com un dels més estimats.

I el matí del diumenge 23, Diada de Sant Jordi, a la Plaça Lluís Companys, el teixit associatiu vinyolenc serà el protagonista de la vetllada amb parades de diferents entitats locals i venda de llibres, i diverses activitats com manualitats de temàtica de Sant Jordi i ballada dels gegants locals i el recent estrenat Ruquet de Vinyols i els Arcs.