L'Ajuntament demana als veïns opinió sobre què fer amb l’antic dipòsit d’aigua del poble

L’equip de govern de Vinyols i els Arcs ha iniciat aquesta setmana un procés per demanar opinió als veïns del municipi sobre què caldrà fer amb l’antic dipòsit d’aigua potable del poble. Per aquest motiu s’ha enviat una carta a tots els habitants amb una butlleta de participació en la que poden expressar el seu parer sobre aquesta antiga construcció i quin ha de ser el seu destí.

El dipòsit antic quedarà inservible quan entri a funcionar a ple rendiment el nou dipòsit d’aigua potable construït a la carretera del Parc Samà. Un cop tot el subministrament d’aigua es faci des d’aquesta nova infraestructura, se solucionaran de manera definitiva els problemes de pressió d’aigua que tenien algunes llars del municipi, i serà quan caldrà prendre una determinació sobre què fer amb l’antic dipòsit que està ubicat al Carrer Malla de Vinyols i els Arcs. Les opcions que el consistori té damunt la taula són, d’una banda, desmantellar-lo i retirar-lo ja que es tracta d’una infraestructura que ha quedat obsoleta. Desmuntar el dipòsit antic i enjardinar l’espai fent-hi una petita zona verda, tindria un cost aproximat de 16.000 euros.

D’altra banda, però, també hi ha l’opció de rehabilitar-lo i deixar-lo visible com a testimoni històric del temps passat. Per aconseguir restaurar-lo i dignificar la construcció antiga, caldria rehabilitar l’estructura metàl·lica, pintar el dipòsit de formigó i fer un tancament perimetral de la zona. Aquesta actuació tindria un cost d’uns 48.500 euros.

Per saber quina és la preferència dels veïns del poble respecte a aquesta qüestió, des de l’ajuntament de Vinyols s’ha fet arribar a totes les llars del poble una carta explicativa on es detalles les dues opcions i una butlleta de participació per a que es pugui votar l’opció preferida. Podran opinar totes les persones empadronades al municipi que tinguin més de 16 anys, el termini per participar, que s’inicia el dilluns 12 de febrer, s’allargarà fins dilluns dia 26. Un cop finalitzat el període de votació, es durà a terme el recompte de vots el dia 26 de febrer a les 13 hores en un acte públic.

Una dinàmica oberta a la participació

Aquest no és el primer cop que l’Ajuntament de Vinyols i els Arcs demana el parer dels veïns del poble per prendre una decisió sobre una qüestió concreta com va ser el cas del procés per decidir on s’ubicaria la nova llar d’infants municipal o l’adhesió del poble a l’AMI.