La segona Jornada gastronòmica de la Samfaina de Vinyols s’omple de novetats

El municipi de Vinyols i els Arcs dedicarà el dissabte dia 17 de juny a la samfaina en la celebració de la II Jornada Gastronòmica, una diada de festa en la que aquesta popular salsa de verdures esdevé el centre de l’activitat.

La principal activitat del dia és el Concurs Gastronòmic de la Samfaina que enguany arriba a la VI edició amb moltes novetats. El concurs comptava fins ara amb dues categories de competició: samfaina clàssica i samfaina moderna, a les que enguany s’incorpora la categoria juvenil, amb la que a través d’un taller de cuina, la canalla també competirà per elaborar la millor samfaina. El taller de cuina “Com preparar una samfaina” començarà a les 10 del matí a la Plaça Pere Clariana, i els participants s’hi ha d’inscriure per parelles amb un adult voluntari que manipularà els fogons. Els plats de samfaina que resultin del taller seran els que competiran per aconseguir el premi de dues entrades a Port Aventura o Costa Caribe. La competició juvenil es realitzarà en dues subcategories, una de 5 a 9 anys i una altra de 10 a 14.

Per les categories d’adults els premis són un àpat per a dues persones per al guanyador de la samfaina moderna i un val de 120€ per comprar als establiments del municipi en el cas de la samfaina clàssica.

El jurat el conformen els xefs Diego Campos, que té una Estrella Michelin, Rub

én Campos i Salvador Virgili.

A banda del concurs, la jornada es completa amb activitats ja des de bon matí

amb l’esmorzar popular, passejades amb poni i exposicions i concert a la nit amb la Ghetto Orchestra, durant el concert se servirà degustació de la “Caterineta”, la típica beguda vinyolenca.

Ruta del pintxo vinyolenc

També el dissabte comença la ruta del pintxo vinyolenc, una promoció en la que participen set restaurants del municipi oferint la beguda i el pintxo a 2’50 euros. Caldereta de garrí, mini hamburguesa, patata ecològica o diversos tipus de botifarra són la base de l’oferta del pintxos que es podran trobar durant tot el cap de setmana. Com a premi, aquells que completin el recorregut i hagin introduït les paperetes de vot per triar el millor pintxo aconseguiran la samarreta oficial de la Festa Major de Vinyols i els Arcs.