Desmantellar l’antic dipòsit d’aigua, l’opció que s’imposa entre els veïns de Vinyols i els Arcs

L’Ajuntament de Vinyols i els Arcs retirarà properament l’antic dipòsit d’aigua potable del municipi després d’haver demanat als veïns del poble si preferien desmantellar-lo o conservar-lo com a element històric.

L’antic dipòsit d’aigua potable quedarà obsolet un cop entri a funcionar a ple rendiment un nou dipòsit ubicat a la Carretera del Parc Samà, que per ara no treballa a ple rendiment però estarà en breu del tot operatiu i solucionarà de manera definitiva els problemes de pressió de l’aigua que tenen moltes llars del centre i casc antic de la vila.

Davant aquest fet, el consistori es va trobar damunt la taula amb dues opcions respecte el destí d’aquell antic dipòsit que ja no està en servei. D’una banda, es podia retirar, desmantellar-lo i arranjar un petit espai de zona verda al lloc que ocupa actualment; de l’altra, però, hi havia la petició d’alguns veïns de que es conservés ja que formava part del paisatge del poble després de dècades de funcionar i estar al mateix lloc. Davant aquesta disjuntiva, l’equip de govern va decidir demanar parer als veïns sobre què calia fer i va adreçar una carta a totes les llars amb la informació de les dues opcions i la butlleta de participació per votar aquella opció que preferissin.

La votació s’ha pogut fer entre el 12 i el 26 de febrer, i les urnes s’han obert per al recompte de vots aquest dilluns dia 26 de febrer al migdia en un acte públic al saló de plens de l’Ajuntament.

Finalment, l’antic dipòsit es retirarà i cedirà l’espai a una petita zona verda tal i com han decidit els 92 vots que demanaven aquesta opció enfront els 36 que apostaven per conservar-lo i rehabilitar-lo. També s’han emès dos vots en blanc.

Aquesta és ja la tercera vegada que durant aquesta legislatura l’equip de govern ha demanat opinió a la ciutadania per prendre una decisió, com ja van fer amb la ubicació de la nova llar d’infants municipal o l’adhesió del municipi a l’AMI.