Comencen les obres de desmantellament del dipòsit d'aigua del carrer Malla

Demà, dimarts 7 de juliol, està previst que comencin els treballs d'enderroc del dipòsit aeri ubicat al carrer Malla del nostre municipi. Aquesta va ser l'opció escollida quan el consistori va demanar opinió als convilatans.

Els treballs no s'han executat fins que el dipòsit de la carretera del Parc Samà ha estat a ple rendiment.

El febrer del 2018, l’Ajuntament va demanar l’opinió als veïns de Vinyols i els Arcs sobre què fer amb l’antic dipòsit d’aigua potable, enviant-los una carta amb una butlleta de participació en què podien expressar el seu parer sobre aquesta antiga construcció i quin havia de ser el seu destí.

El nou dipòsit d’aigua construït a la carretera del Parc Samà havia de solucionar els problemes de pressió que tenien algunes llars del centre i casc antic del municipi i, per aquesta raó, l’antic dipòsit quedaria inservible.

Es van plantejar 2 opcions: o bé desmantellar-lo i retirar-lo, ja que es tractava d’una estructura que havia quedat obsoleta, enjardinant aquesta petita zona verda (amb un cost de 16.000€); o bé, rehabilitar-lo i deixar-lo visible com a testimoni del temps passat fent un tancament perimetral de la zona (amb un cost de 48.500€).

Les votacions es van realitzar del 12 al 26 de febrer, i les urnes es van obrir per al recompte el mateix 26 de febrer en un acte públic al saló de plens de l’ajuntament, amb 92 vots que demanaven el desmantellament, enfront dels 36 que en volien la rehabilitació.

Així doncs, el moment ja ha arribat i demà, 7 de juliol del 2020, començaran les obres de desmantellament.