Campanya municipal d'informació i prevenció per controlar el mosquit tigre

Atesa la proliferació que ha experimentat el mosquit tigre i els notables inconvenients que la seva presència comporten per a les persones (des de doloroses i molestes picades fins a la possible transmissió de malalties), la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Vinyols i els Arcs ha posat en marxa una campanya per a la lluita contra el mosquit tigre, consistent a fer diversos tractaments des del mes d’abril fins al setembre. També posem al vostre abast aquests consells.

Què podem fer per evitar-lo?

S’ha d’eliminar el màxim nombre de llocs d’acumulació d’aigua:

• Buideu dos cops per setmana els recipients de l’exterior que puguin acumular aigua: joguines, cendrers, gerros, galledes, piscines de plàstic, etc.
  • Buideu dos cops per setmana o tapeu amb tela mosquitera espessa els safareigs i les basses petites.
  • Traieu els plats de sota els testos. Si no és possible, buideu-los quan l’aigua s’hi acumuli.
  • Canvieu l’aigua, setmanalment, a les plantes que viuen en aigua.
  • Canvieu l’aigua dels animals domèstics amb assiduïtat.
  • Assegureu-vos que pous, cisternes, tancs o barrils d’aigua estiguin degudament coberts.
  • Tapeu els forats de troncs i branques, omplint-los amb sorra.
  • Eviteu acumulacions d’aigua en zones de drenatge o desguassos.
  • Eviteu els forats i les depressions del terreny on es pugui acumular aigua.
  • Elimineu la presència continuada d’objectes que, en general, puguin acumular aigua de pluja.

Què cal fer en cas de picades?

Amb una picada de mosquit tigre cal actuar, en general, com en la resta de picades de mosquits. En aquest sentit, cal rentar i desinfectar bé la zona de la picada i tractar-ne els símptomes.

• Renteu la zona afectada amb aigua i sabó, com més aviat millor.
  • No us fregueu la pell: remulleu-la, en lloc de fregar-la, i eixugueu-la.
  • Tracteu de mantenir la zona neta i eixuta fins que disminueixi la irritació.
  • Eviteu de rascar-vos.
  • Apliqueu una compresa de gel o gel embolicat en un drap a l'àrea de la picada. En cas que persisteixin les molèsties, truqueu al 061 CatSalut Respon.

En la majoria de casos, les picades es poden tractar a casa fàcilment. Hi ha productes comercials i productes casolans com el vinagre, l'alcohol de curar o el gel, que disminueixen la picor. No obstant això, algunes persones tenen reaccions al·lèrgiques que poden ser greus.

Podeu trobar més informació a la pàgina web de la Generalitat de Catalunya: https://canalsalut.gencat.cat/ca/detalls/article/Mosquit_tigre

En el cas que detecteu la presència del mosquit a la via pública, podeu comunicar-ho al telèfon 977 85 04 61 o al correu aj.vinyols@altanet.org.